celulit - anticelulitne masaže i limfna drenaža - blog - Figura - terapijski i relaksacijski centar

Celulit – otkud, kako s njim i protiv njega?4 min čitanja

Celulit je jedna od najgorih noćnih mora većine žena. Groze se skidanja u kupaći kostim i izlaganja vlastitog tijela na plaži. Kako to obično biva, uvijek se sjetimo pozabaviti nekim problemom u zadnji tren. Tako se i većina žena pred samo ljeto počinje baviti ozbiljnije celulitom. Zimi se toliko i ne zabrinjavamo svojim izgledom. U proljeće i ljeti nosimo laganiju, prozračniju i kraću odjeću pa je naše tijelo izloženo pogledima. Mnogima se izgled vlastita tijela ne sviđa.

Kao terapeuti, želimo naglasiti da se s celulitom treba boriti tijekom cijele godineprehranom, vježbanjem i masažama, a ne reagirati kad se ne može mnogo toga napraviti u kratkom vremenu. No, bolje ikad nego nikada! Važno je da čvrsto odlučite “pozabaviti” se svojim celulitom.

Što je celulit?

Kada se spomene riječ celulit svima nam je pred očima izgled narančine kore, jer doista podsjeća na koru naranče.

Celulit je promjena masnog tkiva i stanica koje uzrokuju određene limfne promjene. Nastaje iz razloga nedovoljne sposobnosti organizma da se riješi suvišnog otpadnog materijala. Kombinacija (povećanih) masnih stanica u potkožnom tkivu, spore kapilarne cirkulacije i spore cirkulacije limfe uzrokuje natrpavanje međustaničnog prostora i tkiva između kolagenih vlakana (prikazano na slici).

celulit - anticelulitne masaže i limfna drenaža - blog - Figura - terapijski i relaksacijski centar

Za razliku od muškaraca, žene imaju drugačije strukturirano i slabije vezivno tkivo u donjem dijelu tijela pa često imaju osjećaj težine u nogama i natečenih nogu (pogotovo uoči menstruacije zbog hormonalnih promjena u tijelu).

Celulit najviše zahvaća:

  • trbuh ✔️
  • bedra ✔️
  • stražnjicu ✔️
  • područje iznad koljena. ✔️

Zašto nastaje? Razlog je nezdravi način života:

  • prehrana ✔️
  • nedovoljna količina sna ✔️
  • stres. ✔️

Cirkulacija limfe

Cirkulacija limfe  koja “čisti” međustanični prostor, usmjeravajući svoju tekućinu iz tog prostora u krv (vene), može biti usporena iz više razloga:

  • neredovite i jednolične prehrane
  • neaktivnosti i puno sjedenja
  • uske odjeće
  • prekriženih nogu prilikom sjedenja
  • premalo tekućine
  • loše prokrvljenosti
  • genetike itd.

Cirkulacija limfe odvija se u segmentima uz pomoć limfne pumpe koja pod tlakom međustanične tekućine potiskuje sadržaj u smjeru venske cirkulacije (od periferije prema srcu). Ako se utječe na taj tlak, utječe se i na potiskivanje limfe.

Najdjelotvorniji i gotovo trenutačni načini ubrzanja cirkulacije limfe su:

  • pritiskom na tkivo izvana (masaža, limfna drenaža) ✔️
  • kontrakcija mišića (tjelesna aktivnost). ✔️

Limfna drenaža – celulit

Uravnotežena i redovita prehrana, vježbanje, dovoljan unos tekućine i dovoljno sna nekim ženama je dovoljno da dovedu organizam u ravnotežu. No, kako su često i dalje konstantno prisutni i  ostali faktori zbog čega je do celulita i osjećaja težine u nogama uopće i došlo (prvenstveno puno sjedenja), masaža i/ili limfna drenaža nezamjenjive su jer ruke odrade taj mehanički poticaj izvana da se stvari pokrenu iznutra. A, kad se pogon pokrene, puno je lakše i održavati ga.

  1. Limfnom drenažom utječe se isključivo na cirkulaciju limfe i radi se na razini kože.
  2. Masažom se prodire dublje i radi se (i) na povećanju kapilarne cirkulacije u dubljem tkivu i mišićima.
  3. Oboje je djelotvorno i korisno kod ljudi kod kojih nema kontraindikacija, i ako se pravilno izvodi.

Anticelulitne masaže

Anticelulitne masaže prvenstveno bi trebalo uvrstiti iz medicinskih razloga u svoju rutinu brige za tijelo i zdravlje. Estetski rezultat je još samo dodatni bonus.

Svako tijelo je drugačije i ne postoji univerzalni recept, ali uglavnom se već nakon 3-4 tretmana znatno osjeti razlika i pod prstima i vizualno, uz ostalo – topli dlanovi i stopala, učestalo mokrenje, bolji san, općenita poletnost

Koliko će tretmana trebati sve skupa, ovisi od osobe do osobe i o zatečenom stanju.

Kada se dođe do zadovoljavajućih rezultata, idealno je to zdravo tkivo održavati povremenim masažama.

Često se u kontekstu anticelulitnih masaža spominju bol i podljevi. To svakako nisu opuštajuće masaže, već čvrste, ali podnošljive.

Pritisak se treba prilagoditi individualnom pragu tolerancije i vrsti tkiva da ne bude neugodno. Što se češće zahvaćeno mjesto tretira, osjetljivost na bol se smanjuje, a tkivo postaje zdravije i čvršće. Pucanje kapilara, podljevi i slično rezultati su uglavnom nestručno izvođenog tretmana i neinformiranosti o klijentu. Pokoja sitna masnica je moguća, ali treba ostati na tome.

Iz prakse, moram dodatno naglasiti da treba postojati razumijevanje klijenta da je on sam najodgovorniji za svoje opće stanje organizma, a da su životni stil i navike najvećim dijelom zaslužni za to stanje, pa se (i) one trebaju mijenjati za dugoročne rezultate i zdravo tijelo.

Share your thoughts

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.